همشهری آنلاین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر ارتقای وضعیت زنان و خانواده با همکاری ویژه همه مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: سهم دست کم ۳۰ درصدی مدیریت زنان در ارکان مدیریتی کشور به جد پیگیری می‌شود.

ابتکار

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در اولین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم، افزود: برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده در دولت دوازدهم در ادامه برنامه‌های دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی زنان را پیگیری خواهم کرد، افزود: باید موضوع لحاظ شدن ٣٠ درصد مدیریت‌ها برای زنان به صورت جدی پیگیری شود. باید حتما یک معاون در سطح وزارتخانه از زنان داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گغت: در سیاست‌های کلان، اینکه حوزه زن و خانواده را از هم جدا کنیم درست نیست و در جایی که آمارها و شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما تعادل جنسیتی نداریم، باید سیاست جدا داشته باشیم.

ابتکار اضافه کرد: ساختارهای مربوطه به زنان را باید ارتقا داد البته یک بحث تشکیل وزارت امور زنان است که در دنیا مرسوم است.

وی با بیان اینکه ساختار معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري مناسب نیست، افزود: باید متولی امور زنان و خانواده در هر دستگاهی جایگاه خاصی داشته باشد و در سطح دولت روی این موضوع کار خواهیم کرد.

کد خبر 380665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha